Pārlekt uz galveno saturu

Vai uzņēmējdarbība domāta meitenēm? Jā, sākam jau tīņa vecumā!

Attēla autors: No LLU arhīva

Mūsdienu jaunās meitenes gatavojas veidot karjeru nozarēs, kas vēl pat nav izgudrotas.  Lai radītu risinājumus, kas pārveido mūsu pasauli, viņām ir vajadzīga drosme un pārliecība, kā arī biznesa ass un tehnoloģiju prasmes. Bet tā ir tikai viena vienādojuma daļa - viņām arī jāspēj iedvesmoties un jāzina, kā šo risinājumu pārdot.

Lai realizētu ieceri, meitenēm jāapgūst gan uzņēmējdarbības prasmes, gan vadības prasmes, gan darbs komandās. Visas šīs lietas praktizēt viņas var jau pusaudža gados. Mums jau laikus jāmāca un jāiedvesmo, kā runāt par sapņiem un savu redzējumu - formulēt ideju, izstrādāt mērķu kartes un dalīties savā stāstā ar citiem.

Ar projekta GirlPower palīdzību mūsu galvenais uzdevums ir no 15 līdz 18 gadus jaunām, ideju pilnām meitenēm palīdzēt un mērķtiecīgi attīstīt viņās uzņēmējdarbības dzinuli. Projekts tika sākts ar ideju ģenerēšanas darbnīcu “Atnāc tukšā, aizbrauc ar mērķi”. Tas norisinājās Rīgā un pulcēja Latvijas, kā arī Igaunijas meitenes vecumā no 15 līdz18 gadiem, vidusskolas skolotājas, veiksmīgus uzņēmējus un biznesa ekspertus. Diena bija pilna azarta, vērtīgas informācijas un iedvesmojošiem stāstiem.

Auditorija tika iepazīstināta ar GirlPower projektu, taču turpinājumā diskutēja Attīstības finanšu institūcijas "ALTUM" pārstāvis Jānim Svempam. Jānis, kurš ikdienā saskaras ar dažādām biznesa koncepcijām darbā, uzsvēra, ka ļoti svarīga ir komanda un ceļa karte, lai ideju pārvērstu realitātē. Viņš arī pastāstīja klātesošajiem par dažiem nesen dzimušiem uzņēmumiem, kuri piesaistījuši viņa uzmanību visvairāk.

Jeļena Gromova, kura ir Nakeid Sportswear and Activewear Business Lab dibinātāja sniedza padomu par ideju ģenerēšanu un ģenerēšanas paņēmieniem, piemēram, SCAMPER, prāta vētra, analoģiskā domāšana un domu kartēšana. Viņa dalījās arī ar savu personīgo biznesa pieredzi. Savu runu viņa pabeidza ar vārdiem: "Labāk ir mēģināt, nekā žēloties par pazaudētu iespēju!"

Savukārt Marina Potjomkina atklāja par savu garo un aizraujošo ceļu kā sērijveida uzņēmējai. Viņa ir ne tikai ģenerējusi, bet arī īstenojusi daudzas biznesa idejas: vadījusi darbnīcas un meistarklases, lasījusi lekcijas par to, kā pārdot ar rokām darinātas preces vietnē Etsy, kļuvusi par Japānas polimērmāla izplatītāju Eiropā, ieviesusi jaunu ādas juvelierizstrādājumu zīmolu un atvērusi sveču ateljē.

Tāpat Arta Latiša, kura ir "Anybelly" līdzdibinātāja, rīkotājdirektore un balvas "Jaunais 2020. gada labākais uzņēmējs Latvijā" ieguvēja, izstāstīja par savu biznesa ideju.  Arta, kuru vienmēr ieskauj mājdzīvnieki, radās biznesa ideja par kvalitatīvu ēdienu trauku mājdzīvniekiem. Vairums no tiem bija lēti, neērti lietošanā, nepievilcīgi un daži plastmasas un metāla varianti, kas bija neergonomiski dzīvniekam un pat izraisīja alerģiskas reakcijas. Arta izgudroja alternatīvu – ergonomiskus barošanas galdus suņiem un kaķiem, kas izgatavoti no ozola un apvienoti ar mūsdienīgām keramikas bļodām. Tie arī kalpo kā lielisks interjera elements. Tagad viņas produkcija tiek eksportēta uz vairāk nekā 10 valstīm ES, ASV un citām vietām.

Pēc iedvesmojošām ekspertu prezentācijām meitenes un viņu skolotājas iesaistījās grupu darbā. Uzdevums bija izstrādāt biznesa idejas sešiem pilnīgi dažādiem cilvēkiem ar dažādiem dzīves uzskatiem un pieredzi. Komandas mūs un biznesa ekspertus patiešām pārsteidza ar svaigām un realizējamām idejām, dinamiskām prezentācijām, raitu un produktīvu sadarbību un humora izjūtu!

Šī informācija ir sagatavota ar Eiropas Savienības finansiālo atbalstu. Par šīs informācijas saturu pilnībā atbild Latvijas Lauksaimniecības universitāte, un tas nekādos apstākļos nav uzskatāms par Eiropas Savienības oficiālo nostāju.

Projektu “Girlpower” līdzfinansē Eiropas Savienība Centrālā Baltijas jūras reģiona programmas 2014. -2020. gadam ietvaros. Projekta ilgums ir 24 mēneši: no 2020. gada novembra līdz 2022. gada oktobrim. Projekta kopējais budžets 379 464.13 EUR, no tiem ERAF līdzfinansējums 307 365.93 EUR.

Vairāk par projektu: www.facebook.com/GirlPowerCentralBaltic

Informācijai: www.centralbaltic.eu, www.europa.eu

Tēmturi: #CentralBaltic #MadeWithInterreg #StrongerTogether

logo

 

Pievienots 29/10/2021